Op naar fit & gezond week #1

Vorige week plaatste ik een blog over mijn nieuwe, gezonde levensstijl. Zoals beloofd zal ik jullie hiervan op de hoogte houden, dus hierbij mijn eerste update :) 

fit-gezond

Ik zou graag willen schrijven dat het allemaal geweldig gaat en dat ik al kilo's ben afgevallen, maar helaas is dat niet het geval. Mijn #opnaarfitengezond loopt helaas nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen. Het gaat qua eten al een stuk beter dan 'normaal', maar ik heb zeker nog een lange weg te gaan. Ik heb namelijk ontzettend veel moeite met niet snoepen en de combinatie met een verhuizing en een klein mannetje dat constant ziek is en mij 's nachts wakker houdt werkt ook niet echt. Maar ik blijf volhouden en elke kleine verandering is er één :) Benieuwd naar mijn week? Lees dan snel verder!

Dag 1 - maandag
Om een beetje te wennen heb ik op dag 1 ongeveer de helft minder tussendoortjes gegeten; een glutenvrije chocoladebrownie (my favorite!) en een stukje noga met een paar caramelblokjes. Daarnaast heb ik fruit gegeten en ben ik meer water gaan drinken. Ik ben de dag gestart met glutenvrije muesli van Eat Natural en heb mijn zoete broodbeleg 's middags vervangen voor 20+ kaas en een gekookt eitje (op speltbrood). 

Dag 2 - dinsdag
Op dag 2 voelde ik me echt niet fit, ik was supermoe en had het gevoel dat ik weer ziek zou worden. Mijn lichaam wou eigenlijk alleen maar slapen, maar dat gaat natuurlijk niet als mama. Als ontbijt en lunch heb ik speltbrood gegeten, wel met zoet beleg (pindakaas en hazelnootpasta), maar ik heb deze dag verder helemaal niet gesnoept! 's Middags heb ik een smoothie gemaakt met banaan, kiwi, ananas, frambozen, blauwe bessen, spinazie, verse sinaasappelsap en tarwegraspoeder. Dit laatste zou energie moeten geven, vandaar :) En warempel, in de loop van de middag begon ik me iets beter te voelen gelukkig. 

Dag 3 - woensdag
Op dag 3 kon ik heerlijk uitslapen en dat heb ik dan ook gedaan tot 10:45 uur! En dan nog moest ik wakker worden van de wekker, echt schandalig ;) maar blijkbaar had ik het even nodig. Eerst voelde ik me nog wat moe, maar na het douchen en ontbijten ging het prima. Qua voeding was dit geen hele bijzondere dag, als ontbijt een maaltijdreep en als lunch speltbrood met zelfgemaakte tonijnsalade (Dévi zijn favoriet!). Tussendoor fruit, water, thee en de laatste glutenvrije chocoladebrownie :) 

Dag 4 - donderdag
Vandaag voel ik me lekker fit, wat dat betreft begin ik nu het effect te merken van minder suiker eten. En dat was ook precies de reden waarom ik hieraan ben begonnen, ik wil me graag fitter en gezonder voelen :) Ondanks dat ik me goed voel, heb ik toch nog moeite met het niet snoepen en heb ik vandaag best vaak gezondigd: spekjes, een glutenvrije kokosmakroon, chocolaatjes en 's avonds wat nootjes. Ik heb daarom besloten om vanaf vrijdag strenger te zijn wat betreft het snoepen. 


gezond-leven

Dag 5 - vrijdag
Vanaf vandaag heb ik het een stuk strenger aangepakt dan de voorgaande dagen. Eigenlijk was mijn insteek om gewoon gezonder te gaan leven en dan vanzelf ook iets af te vallen. Echter in de praktijk kwam hier niet veel van terecht, omdat ik het snoepen maar niet kan laten. Daarom heb ik besloten om me toch ook wat meer op het afvallen te gaan richten en heb ik me 's ochtends maar even gewogen. Zo ben ik iets gemotiveerder om niet te snoepen :) Tot mijn grote schrik woog ik 66 kilo, dat is zeker 4 kilo meer dan dat ik eigenlijk graag zou willen wegen. 

Ik nam deze dag als ontbijt een maaltijdreep, tussendoor fruit (banaan en appel), als lunch speltbrood met kaas en komkommer, tussendoor een notenreep, een plakje ontbijtkoek en een paar kopjes thee. Als avondeten at ik minipizza's. Hier was ik niet echt blij mee, maar Dévi was ziek en ik was alleen thuis met hem. Ik kon dus geen boodschappen doen en dit was het enige wat ik nog in huis had. 

Dag 6 - zaterdag
Ik begin me steeds fitter te voelen en daar ben ik erg blij mee! Wat minder suiker wel niet kan doen voor een mens :) het maakt echt verschil! Vandaag at ik 's ochtends als ontbijt speltbrood met pindakaas en als lunch een maaltijdreep. Tussendoor fruit en ontbijtkoek en als avondeten rijst met een ribkarbonade en sla.

Dag 7 - zondag
Zo goed als het gisteren ging, zo slecht ging het vandaag. Overdag heb ik het nog aardig netjes gehouden met een maaltijdreep en brood met tonijnsalade, maar 's middags ging het fout met koekjes, 's avonds at ik patat en ik had die avond mijn vriendinnen op bezoek, dus ik at die avond allerlei lekkere hapjes (kaas, chips, toastjes) en nam 3 glazen cola. Nou ja, vanaf morgen weer een nieuwe week :) en dan pak ik het gezonde eten gewoon weer op :)

En verder....
Ik had me eigenlijk voorgenomen om iedere dag een smoothie te maken, maar daar kom in de praktijk nauwelijks aan toe. Ook het wandelen is er nog niet van gekomen. Ik vind het té koud en ik ben erg druk met inpakken, alles regelen voor de verhuizing en tussendoor Dévi van en naar school brengen. En daarnaast draait het 'gewone' huishouden natuurlijk ook door, wassen, vouwen, koken, schoonmaken etc. Nou ja, ik ben allang blij dat ik me iets fitter voel en dat het qua eten steeds beter gaat :) 

Weekmenu week #1
Tot slot zal ik mijn weekmenu van de afgelopen week nog met jullie delen. Qua avondeten eet ik verder eigenlijk vrij normaal, wel iets kleinere porties dan normaal. Mijn weekmenu zag er als volgt uit:

Maandag - Nasi met satésaus, kroepoek en een gebakken ei
Dinsdag - Nasi met satésaus, kroepoek en een gebakken ei
Woensdag - Rijst, gehakt en sla
Donderdag - Aardappels, grillburger en doperwtjes en worteltjes
Vrijdag - Minipizza's
Zaterdag - Rijst, karbonades en sla
Zondag - Patat

Tot volgende week!










Volg Kleine Wondertjes ook via InstagramFacebookTwitterBloglovin' en Pinterest.



4 opmerkingen:

  1. Nou, je moet toch ergens beginnen. Dat je je bewust bent van wat je eet is het begin. En een verhuizing is misschien niet het perfecte moment om ermee te beginnen. Ben vorig jaar verhuist en heb zelden zoveel stress gehad! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat is waar inderdaad! Geen goede timing van mij, maar ik wil me zo graag beter voelen :) nog maar even geduld hebben dan :)

      Verwijderen
  2. Veel succes ermee!
    Stoppen met koekjes en snoepgoed is het lastigste. Het is ook niet zo gemakkelijk om opeens van zoetigheden naar helemaal niets te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is inderdaad lastig, vandaar dat ik steeds wat probeer te minderen ipv in 1x helemaal niets meer. Het verloopt nog niet helemaal naar wens, maar beetje bij beetje komt het vanzelf goed :)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...