Op naar fit & gezond: week #2 en #3

Hierbij weer een update van de afgelopen twee weken, waarin ik ook weer volop met gezond eten bezig ben geweest. In eerste instantie volgde ik zoveel mogelijk een eetpatroon dat ik had gebaseerd op de boeken van Kayla Itsines, maar ik moet ik eerlijk zeggen dat ik dat nu steeds minder doe en gewoon let op gezond eten en weinig calorieën.


En tot nu toe gaat dit echt super! Ik kan het goed volhouden en ben al bijna drie kilo afgevallen (van 67,2 naar 64,5) en omdat ik bijna geen tarwe meer eet heb ik een stuk minder buikklachten. Qua fitheid loopt het nog niet helemaal lekker, maar dat komt vooral door mijn drukke, nieuwe baan en te weinig slaap :) Zodra ik alles een beetje op de rit heb, wil ik ook gaan sporten om mij fitter te voelen, maar tot nu toe ben ik hier nog niet aan toegekomen. 

Om jullie een idee te geven wat ik allemaal eet op een dag, heb ik de afgelopen dagen een eetdagboek voor jullie bijgehouden:


Zondag
09:30 - 3 (kleine) plakjes speltbrood, 2 met kaas + gekookt ei, 1 met kipfilet + kopje thee
12:00 - bakje met stukjes mango (175 gram - AH) + glas water
15:30 - 3 zuurdesem/rogge crackers (Wasa) met avocado + kopje groene thee
16:15 - bakje met stukjes meloen (400 gram - AH)
18:00 - zilvervliesrijst + gebakken kipfilet + salade + glas multivitamines (bruistablet)

Tussendoor: water, thee + 1 paaseitje (oeps)

Maandag
06:30 - 3 (kleine) plakjes speltbrood met appelstroop + kopje groene thee
10:30 - 1 plak ontbijtkoek (Snelle Jelle kruidkoek)
12:30 - 4 (kleine) plakjes speltbrood met kipfilet + kopje thee
14:00 - bakje witte + rode druiven
16:00 - bakje met stukjes ananas (AH)
18:30 - aardappels + spinazie + runderhamburger + glas multivitamines (bruistablet)

Tussendoor: flesje water, thee, koffie + 4 paaseitjes (nog meer oeps)

Dinsdag
06:30 - maaltijdreep + kopje groene thee
09:30 - ontbijtkoek (Snelle Jelle kruidkoek)
11:45 - bakje druiven
12:30 - 3 zuurdesem/rogge crackers (Wasa) met avocado + kopje groene thee
14:00 - rest van bakje druiven
16:00 - blikje Coca Cola (ik had behoefte aan iets kouds met suiker :-D)
18:30 - zilvervliesrijst + zalm + salade + glas multivitamines (bruistablet)

Tussendoor: koffie, thee, water

Woensdag
07:00 - 3 zuurdesem/rogge crackers (Wasa) met Nutella + kopje thee
10:00 - ontbijtkoek (Peijnenburg Tussendoor) + koffie
13:00 - 2 (kleine) plakjes speltbrood met kipfilet + glas verse jus
16:00 - 2 paaskoekjes
18:00 - speltpasta + saus met groente en gehakt + geraspte kaas + pijnboompitten

Tussendoor: koffie, water, thee + 4 paaseitjes

Donderdag
06:30 - maaltijdreep + kopje groene thee
09:30 - ontbijtkoek (Peijnenburg Tussendoor)
11:00 - glutenvrije brownie (Damhert)
13:30 - 3 zuurdesem/rogge crackers (Wasa) met Filet American + glas verse jus
16:00 - bakje met stukjes mango (175 gram - AH) + flesje water
19:00 - speltpasta + saus met groente en gehakt + geraspte kaas + pijnboompitten

Tussendoor: koffie, water, thee + chocola

Vrijdag
06:30 - 3 zuurdesem/rogge crackers (Wasa) met Nutella + kopje groene thee
10:00 - 1 plak ontbijtkoek (Snelle Jelle kruidkoek)
12:30 - 4 (kleine) plakjes speltbrood met kipfilet en Filet American + glas verse jus
14:30 - bakje met stukjes meloen
17:00 - glutenvrije  mueslireep (Damhert)
19:00 - patat + broodje hamburger + glas cola

Tussendoor: water, thee + chocola

Zaterdag
07:30 - 3 (kleine) plakjes speltbrood met banaan + kopje groene thee
11:00 - ontbijtkoek (Peijnenburg Tussendoor)
14:00 - 3 (kleine) plakjes speltbrood met kipfilet en kaas + thee
16:30 - 2 paaskoekjes + koffie
18:00 - tomatensoep + twee ovenbroodjes met kaas

Tussendoor: water, thee + chocola

Zoals jullie zien gooien de paasdagen toch wel een beetje roet in het eten ;) ik kan het gewoon niet laten om af en toe een paaskoekje of een paaseitje te eten. En uiteraard ga ik vandaag en morgen ook genieten van een heerlijk paasontbijtje. Maar ik houd de weegschaal goed in de gaten en probeer het de rest van de dagen rustig aan te doen. En na de paasdagen ga ik er gewoon weer helemaal voor :) Al vind ik wel dat er altijd ruimte moet blijven voor af en toe iets lekkers, 80/20, dat vind ik een mooie verdeling om aan te houden :)

Fijne Paasdagen!









Volg Kleine Wondertjes ook via InstagramFacebookTwitterBloglovin' en Pinterest.

1 opmerking:

  1. Drie kilo al er af! Goed gedaan. En fijn dat je het ook goed kunt volhouden.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...