Op naar fit & gezond week #2

fit-gezond

Ik zal maar meteen eerlijk zijn, ook week 2 is niet echt super verlopen hahaha dit is ook eigenlijk zo typisch iets voor mij, helemaal vol zitten met plannen, maar er in de praktijk niets van terecht laten komen :) Ik wil ook vaak gewoon teveel. En een project als dit starten terwijl je midden in een verhuizing naar de andere kant van Nederland zit, is ook gewoon niet zo handig. Want verhuizen geeft stress, en stress doet mij eten ;-D

Maar ik vind het toch leuk om wel updates te blijven geven, want ik probeer wel wat dingetjes te veranderen en zodra ik ben verhuisd ga ik er serieuzer mee aan de slag :) Ik heb er deze keer voor gekozen om een algemene update te geven i.p.v. een dagelijkse. Dit laatste zal ik straks wel weer gaan doen, zodra ik er meer tijd voor heb :) Daar verheug ik me overigens wel enorm op, het moment dat ik weer tijd heb om goed met mijn voeding en gezondheid aan de slag te kunnen. Zo wil ik bijvoorbeeld ook het boek van Rens Kroes (Powerfood) aanschaffen om meer over voeding te leren en gezonder te gaan leven. Ik kan nu al niet wachten om met de recepten van haar aan de slag te gaan! Maar dat komt later :)

Zoals ik al aangaf ik deze week niet echt super verlopen, maar ook weer niet superslecht. Zo heb ik toch op dagelijkse basis snoepmomenten vervangen voor iets gezonds zoals fruit of ontbijtkoek en een aantal keren mijn ontbijt van brood met zoet beleg vervangen voor een maaltijdreep of yoghurt met glutenvrije muesli (Eat Natural). Ook heb ik het qua avondeten niet slecht gedaan, wel heb ik pasta gegeten, wat natuurlijk weer niet tarwevrij is. 

Mijn weekmenu zag er als volgt uit:

Maandag - Rijst met wokgroente en vis
Dinsdag -  Pasta met zeevruchten en prei
Woensdag - Rijst met gehakt en sla
Donderdag - Gebakken aardappels met een lekkerbekje en sla
Vrijdag - Patat
Zaterdag - Pasta met gehakt en Italiaanse roerbakgroente
Zondag - Chinees

De komende week zal voor ons de week zijn dat we gaan verhuizen, dus dan zal het ook wel niet helemaal lekker gaan met eten, maar hopelijk gaat het daarna snel beter ;-D

Tot de volgende update!



Volg Kleine Wondertjes ook via InstagramFacebookTwitterBloglovin' en Pinterest.


3 opmerkingen:

  1. Dit is voor mij heel herkenbaar! Het is moeilijk een schema vol te houden!

    Liefs,

    Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd lastig om je eetpatroon drastisch aan te pakken, daarom zeg ik dan ook altijd wees blij met elk kein stapje dat je neemt. Dat maakt het niet zo moeilijk en zo hou je het ook makkelijker vol!

    Succes ermee!

    Ik heb een leuke winactie op mijn blog, neem je een kijkje?

    Liefs Lieke
    http://robust-posch.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verhuizen en gezond eten gaan niet echt samen, haha, dan kies je toch vaak voor het gemak. Maar... als je eenmaal gesetteld bent dan gaat het vast goed komen. Succes met de verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...