Een dagje uit mijn leven als mama - woensdag 11/2/2015

Ik ben telkens weer op zoek naar leuke nieuwe items om op mijn blog te plaatsen. Aangezien persoonlijke blogs vaak goed worden gelezen en het personaliseren van mijn blog één van mijn voornemens voor 2015 is, lijkt het mij leuk om regelmatig een dagboekje bij te houden van random dag uit mijn leven als mama. Ik denk dat dit voornamelijk de woensdag zal worden, aangezien dit straks mijn roostervrije dag is en ik dan veel tijd met Dévi doorbreng. Voor de afwisseling zal ik af en toe ook eens voor een zaterdag of een zondag gaan :)


mamablog

Woensdag 11/2/2015
Mijn dag begon vroeg vanochtend, mijn wekker ging om 6:30 uur. Dévi is al een aantal dagen ziek en heeft sinds gisteren last van zijn oor, dus wij hebben een afspraak bij de huisarts. Eerst ga ik douchen en ontbijten en daarna maak ik Dévi wakker. Terwijl hij zit te ontbijten, doe ik even snel mijn haar en make-up. Als we allebei klaar zijn, stappen we in de auto naar de dokter. 

Het was al vrij snel duidelijk dat Dévi weer een oorontsteking heeft :( twee weken geleden had hij dit ook al, alleen toen aan zijn andere oor. Mijn arme moppie... Hij krijgt weer antibiotica, dus we brengen ook even een bezoekje aan de apotheek.  

Nadat we bij de apotheek zijn geweest, gaan we even snel een paar boodschapjes doen. Eerst naar de drogist voor hoestdrank, keelpastilles en neusspray, want ook mama voelt zich nog steeds niet fit en daarna even naar de supermarkt. Ik heb maar veel fruit en een fles verse sinaasappelsap meegenomen, hopelijk helpt dit een beetje :)

's Middags ga ik weer aan het inpakken voor de verhuizing. Echt, wat kan een mens veel spullen hebben! Er komt gewoon geen einde aan! En de schuur staat al vol met dozen....hopelijk past het straks allemaal in de verhuisbus (ik maak me eigenlijk wel een beetje zorgen). Vandaag heb ik vooral veel kleding ingepakt, met name kleding die we momenteel niet gebruiken zoals zomerkleding etc. Dévi heeft mij gezellig meegeholpen :)



Tussen het inpakken door neem ik even pauze met Dévi en maken we samen een paar puzzels van Cars. Dévi maakt twee puzzels van 30 stukjes en ik twee puzzels van 60 stukjes. En dat is nog best lastig! Ik moet echt concentreren en heb soms best moeite met het vinden van de juiste stukjes of het juiste plekje hahaha!



Aangezien Dévi ziek is, is hij de hele week nog niet naar school geweest. En ik merk echt dat hij het mist om naar school te gaan. Hij speelt namelijk al twee dagen schooltje met al zijn knuffels :-D En dan ook echt het complete scenario, ze worden gebracht, hun tasjes gaan in de bak, meester legt uit wat ze gaan doen, ze gaan eten en drinken, er worden liedjes gezongen en daarna worden ze weer opgehaald. Er wordt zelfs autootje gespeeld om ze te halen en brengen hahaha echt zo superschattig!

Ik zou hem echt graag weer naar school laten gaan, maar hij heeft iedere avond koorts en eet bijna niets. Verder gaat hij regelmatig even liggen op de bank (vanmiddag ook), dus ik durf het niet aan. Hij heeft er gewoon de energie niet voor denk ik. 



Nu maar hopen dat de kuur goed aanslaat en dan kan hij maandag weer naar school :) Dit zal dan zijn laatste week op deze school zijn, daarna is het voorjaarsvakantie en daarna gaat hij naar zijn nieuwe school in Rotterdam. Spannend! Voor zowel Dévi als mama ;)

Tussen het inpakken en puzzelen doe ik wat huishoudelijke klusjes, zoals de vaatwasser uitruimen, stofzuigen wasjes draaien/vouwen etc. Als ik klaar ben met inpakken kruip ik even achter de laptop om deze blog alvast voor een deel uit te werken. Verder doe ik voor het koken nog even snel een Domino spelletje van Planes met Dévi. Hij wint twee keer en ik één keer, dus hij wint. En dat is maar goed ook, want als er iemand niet tegen zijn verlies kan dat is dat wel Dévi :) dan eindigt een spelletje met tranen en gooit hij alles snel door elkaar hahaha!

Na het avondeten gaat Dévi even met zijn autootjes spelen en tik ik nog even verder aan mijn blog. Ik zit ineens zo vol met ideeën en inspiratie, dat ik dit gelijk vast wil leggen, voordat ik het vergeet haha :-D

Tegen 19:30 uur is het voor Dévi tijd om te douchen. Na het douchen lezen we samen een verhaaltje en daarna gaat hij lekker slapen. De nachten verlopen een beetje rommelig nu hij ziek is, dus het is even afwachten hoe het vannacht zal gaan. Hij had in ieder geval geen koorts meer en volgens hem deed zijn oortje ook geen pijn meer, het zat alleen nog dicht (waardoor hij mij dus niet kan horen als ik zeg dat hij moet opruimen, of de douche uit moet doen, yeah right ;-D). 

Als Dévi op bed ligt, kruip ik nog even achter mijn laptop om deze blog af te tikken en ondertussen klets ik wat met mijn partner, die ook weer thuis is van het werk :) Ik maak het verder niet laat, rond 22:00 uur lig ik op bed :)

Tot de volgende x!

kleine-wondertjes-mamablog









Volg Kleine Wondertjes ook via InstagramFacebookTwitterBloglovin' en Pinterest.


5 opmerkingen:

  1. Beterschap voor je mannetje. En vast succes straks op zijn nieuwe school. Leuk onderwerp weer voor een blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik zal er inderdaad een blogje over schrijven tegen die tijd :)

      Verwijderen
  2. Gezellig dat jullie samen puzzelen.

    En beterschap gewenst voor je zoontje.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap inderdaad. Nooit fijn als een van je kinderen ziek is. Wel leuk dat jullie verschillende soorten activiteiten doen!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...