Gezond recept: appeltaart ontbijt met havermout

Aangezien ik dit gezonde appeltaart ontbijtje met havermout regelmatig eet, heb ik de foto's ervan al meerdere keren via Instagram gedeeld. Hierbij dan nu ook (op verzoek) het bijbehorende recept :) Ik heb dit ontbijt niet zelf bedacht, maar ik heb geen idee waar ik dit recept ooit vandaan heb gehaald. Ik heb even gegoogled, maar ik kan ook niets vinden dat er op lijkt. Ik vermoed dat ik ergens mijn eigen draai aan heb gegeven :)




Het is helemaal geen moeilijk recept, maar juist supermakkelijk en snel te maken. Het meeste werk zit in het snijden van de appel :-D Dit appeltaart ontbijtje is uiteraard ook erg geschikt voor kinderen. Al moet ik toegeven dat Dévi het nog nooit heeft gegeten, maar dat komt omdat hij volgens hem geen 'pap' lust en het dus niet eens wil proberen :)

Benodigdheden
  • +/- 200 ml amandelmelk (gezoet of ongezoet, ik gebruik gezoet)
  • 6,5 eetlepel havermout (ik houd van stevig, minder schepjes = minder stevig)
  • 1 zoete appel (bijvoorbeeld Royal Gala)
  • 1 handje vol rozijnen/sultana's
  • kaneel naar smaak

Werkwijze
  1. Meng de amandelmelk en de havermout in een kom en verwarm deze ongeveer 2 minuten in de magnetron op 850W (in een pan kan ook, maar duurt iets langer denk ik)
  2. Schil ondertussen de appel en snij deze in kleine blokjes
  3. Voeg de stukjes appel toe aan de havermout, mengen hoeft niet, mag :)
  4. Voeg de rozijnen/sultana's toe aan de havermout
  5. Strooi er naar smaak kaneel overheen
Eet smakelijk!!


Volg Kleine Wondertjes ook via Bloglovin'InstagramFacebookTwitter en Pinterest.

1 opmerking:

  1. Leuk zeg! Ik eet altijd maar een boterham met hagelslag, maar dit is tenminste eens wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...